perjantai 18. syyskuuta 2015

Tuolinpäällinen Ikean lastentuoliin

Hei vain! Kyllä menee syyskuu hurjaa vauhtia eteenpäin. Viettääkö joku muukin sokeritonta syyskuuta? 




Ompelin tytön nojatuoliin uuden päällisen ja kyllä se vain aina ilahduttaa, kun ei tarvitse ompeluhommissa kertaakaan mitään purkaa. Tosin helppohan tämä oli tehdä kun tarvitsi ommella vain suoraa saumaa, mutta ilahduttaa se silti kun kerralla onnistuu. Varsinkin kun en käyttänyt edes mittanauhaa kertaakaan, jännitti kyllä välillä, että kannattaako oikaista ja jättää mittailut. Onneksi ei tarvinnut tehdä kahteen kertaan.




Tämän kankaan ostin joskus kirpparilta, alunperin kankaat olivat ilmeisesti kappaverhot, kun niitä oli kaksi samanlaista. Kangas miellyttää minua suuresti. Piti ihan miettiä että mitä siitä raaskii tehdä. Tuoli on kyllä nyt paljon mukavamman näköinen, kuin alkuperäinen Ikean valkoinen päällys ei enää näyttänyt kovinkaan valkoiselta ja nuhjuttomalta.

9 kommenttia:

  1. Hei!
    Minulla on sinulle haaste blogissani: http://tzikuliina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Miten ompelit tämän? Mä en oo mikään mestariompelija, mutta mun samanlainen (aikuisten malli vain) kaipais vähän uudistusta ja oon jo tovin miettiny mitä tekisin tää näytti tosi kivalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Tämä tuoli on melko ohut, joten leikkasin vain tuolin levyisen, mutta pidemmän kaistaleen kankaasta ja ompelin päistä vähän matkaa sivuja yhteen, eli kaksinkerroin (taakse jäävä osa näkyy alemmassa kuvassa). Yksinkertaista :) Jos tuoli on paksumpi, joutuu varmaan ompelemaan jonkunlaiset kaistaleet sivuihin?

      Poista
    2. Ei tuo mun tuolikaan kovin paksu ole. Kiitos vinkeistä. Pitää kattoo jos vaikka löytyis jo tällä viikolla sopiva rako yrittää ommella :)

      Poista
    3. Ei tuo mun tuolikaan kovin paksu ole. Kiitos vinkeistä. Pitää kattoo jos vaikka löytyis jo tällä viikolla sopiva rako yrittää ommella :)

      Poista
    4. Jos ei ole paksu, niin tällä tyylillä varmasti helposti onnistuu :)

      Poista
    5. Noniin, nyt sain päälliset ommeltua :)

      Poista
    6. Kävinkin heti katsomassa, mukavaa että tästä oli apua :)

      Poista